torsdag 10 januari 2013

Hägern smet utanför Betongen

BARA EN KORT promenad på lunchen, gick ner till Djurgårdsbron för att möjligen hitta nån stackars skarv eller gråhäger. Gråhäger fick jag också, men tyvärr inte på Betonglistan. Jag upptäckte hägern flygande österut rakt över Nordiska museet, och Djurgården är ju tyvärr utanför betongen. Hade jag kommit tidigare så hade jag kanske sett den komma över Gamla stan eller från Nybroviken, men nu blev hägern bara ett årskryss, inget betongkryss.

Några storskarvar låg väster om bron inåt stan, och alldeles intill bron rastade 15 skrattmåsar – med sina röda näbbar såg det ut som om de frös. En kråka satt på en stolpe mitt på bron och några gräsänder var lika mycket under bron som väster och öster om den. Men alltså, ingen stor dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar