söndag 15 mars 2015

Norra kyrkogården – inte mycket liv


I ett skogsparti på Norra kyrkogården fanns en korp.
ÄR LITE OSÄKER på bilen, har låtit den stå i garaget de senaste veckorna. Sist jag använde den hakade en bakbroms upp sig. Den släppte som tur var, men jag anar att det kan hända igen. Så jag har inte vågat stäva i väg mot några vidare bra fågellokaler, utan fått nöja mig med grönområden i närheten.

Ett av dem är Norra kyrkogården, det grönaste jag har bara knappt en kilometer hemifrån. Tall och några glest placerade gamla lövträd. Men inte mycket fågel, det märks att det inte hänt mycket på flyttfågelfronten än. Ringduva var den enda återvändaren jag såg. I övrigt mesar, trastar och några spelsugna nötväckor. Och korp. Får nog laga bilen om det ska bli nån fart på skådningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar